קנאביס רפואי לטיפול בפוסט טראומה

האם באמת קנאביס רפואי עוזר לטיפול בפוסט טראומה?

קנאביס נמצא בשימוש ברפואה העממית כבר אלפי שנים. מאמינים שניתן להשתמש בקנאביס כדי להקל על כאב כרוני ולעזור לאנשים להתגבר על אירועים טראומטיים.

השימוש בקנאביס רפואי עולה במהירות בצפון אמריקה, במיוחד בקרב אנשים שחוו טראומה או סובלים מהפרעת דחק פוסט טראומטית. לקנאביס יש פוטנציאל להקל על הסימפטומים של PTSD על ידי הפחתת חרדה ופלאשבקים, שהם טריגרים נפוצים של פרקי PTSD. עם זאת, ישנם כמה סיכונים הקשורים לשימוש בקנאביס שיש להתייחס אליהם לפני ששוקלים זאת כאפשרות טיפולית בפוסט טראומה.

קנאביס רפואי נמצא בשימוש יותר ויותר בצפון אמריקה לטיפול בטראומה, במיוחד הפרעת פוסט טראומה (PTSD). ניתן להשתמש בקנאביס כדי להפחית חרדה ופלאשבקים – טריגרים נפוצים של פרקי PTSD – אבל יש לו כמה סיכונים הקשורים

השימוש בקנאביס רפואי מרחיב את מגוון הטיפולים שלו לפוסט טראומה. ידוע כי לקנאביס השפעה אנטי דלקתית החיונית לטיפול בדלקת הנגרמת על ידי טראומה.

לשימוש בקנאביס רפואי לטיפול בפוסט טראומה אין תופעות לוואי מתועדות, בניגוד לטיפולים אחרים בשוק, וניתן להשתמש בו לצד תרופות וטיפולים אחרים.

קנאביס רפואי הוא נושא שנוי במחלוקת, ואחד הוויכוחים הבולטים הוא האם ניתן להשתמש בו לטיפול בהפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD).

יש אנשים שמשתמשים במריחואנה רפואית כדי לעזור להם עם ה-PTSD שלהם. הם מדווחים שזה עוזר להם לנהל את החרדה והפחד הקיצונים שלהם, כמו גם לישון בקלות רבה יותר.

אבל מריחואנה רפואית אינה טיפול מאושר ל-PTSD על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), ולא ברור עד כמה קנאביס רפואי עובד במצב זה, ולכן יש אנשים שרוצים לעשות מחקר נוסף לפני שהם מתחילים להשתמש בו כטיפול.

קנאביס הוא צמח שנמצא בכל רחבי העולם. הוא חלק מתרבויות רבות ומשמש למטרות רפואיות במשך אלפי שנים. אמנם ניתן להשתמש בו למטרות פנאי, אך ניתן להשתמש בו גם כדי לספק הקלה ממגוון תסמינים שאנשים סובלים.

בשנים האחרונות התגברו מחקרים העוסקים בשימוש בקנאביס כטיפול בתסמיני פוסט טראומה. נראה שהוא הוכח כמבטיח כטיפול חלופי לתרופות נוגדות דיכאון ותרופות אחרות.

קנאביס רפואי לטיפול בפוסט טראומה

קנאביס רפואי שימש כבר שנים לטיפול בכאב כרוני, אך כעת הוא נחקר על השפעותיו על הפרעת דחק פוסט טראומטית, פגיעה מוחית טראומטית והפרעת דחק פוסט טראומטית.

התרכובות הפעילות בקנאביס נקראות קנבינואידים.

הידוע ביותר הוא THC, שאחראי להשפעות הפסיכואקטיביות של התרופה.

עם זאת, CBDs חשובים יותר מבחינה רפואית מכיוון שהם נוגדים חלק מהגבוהים שמגיעים עם THC.

קנאביס רפואי משמש כבר שנים לטיפול בכאב כרוני הנגרם ממצבים כמו דלקת פרקים או פיברומיאלגיה, אך הוא גם נחקר כטיפול ב-PTSD הקשור למלחמה או לתקיפה מינית.

מחקר שנערך לאחרונה על מנת לבחון את השפעת הקנאביס על פוסט טראומה. המחקר מצא שקנאביס מפחית את חומרת הסימפטומים של הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD), כמו סיוטים ופלאשבקים.

הממצאים שפורסמו בכתב העת Journal of Psychopharmacology, טוענים שמריחואנה רפואית יכולה להיות טיפול יעיל ל-PTSD בשל יכולתה להפחית חרדה ובחילות. כתב העת גם מציע כי יש ללמוד עוד יותר את השימוש במריחואנה רפואית למטרה זו בניסויים קליניים.

קנאביס רפואי שימש לפגיעות ראש וכדי לעזור בהקלה על כאבים כרוניים. הפרעת דחק פוסט טראומטית היא בעיה מרכזית בבריאות הנפש עם אנשים רבים שעברו טראומה שסבלו ממנה. עם זאת, זו דאגה אחת שיש לי לגבי השימוש בקנאביס כטיפול ב-PTSD – רק בגלל שזה עובד טוב עבור

שתף בפייסבוק
שתף בווטסאפ
שתף במייל
שתף בטלגרם
מאמרים ופוסטים דומים:

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר שלנו