איך מטפלים בפוסט טראומה

איך מטפלים בפוסט טראומה?

ישנן דרכים רבות לטפל בפוסט טראומה. הטיפול הנפוץ ביותר הוא שהאדם יחיה מחדש את הטראומה בסביבה בטוחה עם מטפל.

האדם יתבקש לספר את סיפורו תוך תמיכה של המטפל. זה נעשה על מנת לעבד את הטראומה במקום לשמור אותה בבקבוק בפנים. ייתכן גם שאנשים שחוו פוסט טראומה לא יזכרו באירוע, אלא יש להם צורה כלשהי של "פלאשבקים" או חלומות רעים שיכולים לגרום להם לחוש חרדה או פחד.

רעיון אחד ששימש לטיפול בהפרעת דחק פוסט טראומטית הוא טיפול בחשיפה, הכולל חשיפה הדרגתית של אנשים שיש להם מצב זה לדברים שמזכירים להם את מה שהם חוו. דברים אלה יכולים לכלול דיבור על החוויות שלהם, תמונות או

טראומה היא מונח רחב מאוד, וישנן דרכים רבות ושונות לטפל בה. רוב האנשים מכירים טיפולים נפוצים כמו טיפול בשיחות, טיפול קוגניטיבי התנהגותי ופסיכותרפיה. אבל לטראומה לא תמיד יש מרכיב רגשי. לדוגמה, אנשים מסוימים עשויים לפתח PTSD לאחר שהיו מעורבים בתאונת דרכים או עדים לאלימות.

הטיפול בטראומה יכול להיות תלוי באדם שחווה אותה. חשוב שהם יהיו מודעים לכך שמה שקרה להם לא חייב להגדיר אותם כאדם.

הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) היא הפרעה נפשית שעלולה להתרחש לאחר שאדם נקלע למצב מסוכן, כמו לחימה צבאית, תקיפה מינית או אסון טבע.

תסמינים של PTSD כוללים:

– מצוקה עזה או מתמשכת בעקבות אירוע טראומטי – הימנעות ממצבים בהם האדם נחשף לאירוע הטראומטי – מחשבות שליליות על עצמו, על אנשים אחרים ועל השקפת העולם – היזהרות מפני סכנה מצד גורמים חיצוניים ובעת בפומבי – מתקשים שינה או ריכוז.

מערכת תמיכה חזקה חשובה בטיפול ב-PTSD. אסטרטגיות טיפול, תרופות ועזרה עצמית הן כולן דרכים לטפל במחלת נפש זו.

חלק מטיפולי פוסט טראומה יעילים יותר מאחרים. אחד הנפוצים שבהם הוא לדבר על האירוע. שיתוף החוויה הטראומטית שלך עם מישהו שיכול להבין אותך עוזר להפחית חרדה ומתח. יתרה מכך, זה מאפשר לך לעבד את האירוע ולהמציא מנגנוני התמודדות שעשויים לעזור באפיזודות עתידיות של טראומה.

דרך נוספת לטפל בפוסט טראומה היא על ידי מציאת פעילות חדשה לעסוק בה, כמו יוגה או מדיטציה. זה עוזר על ידי שחרור אנדורפינים, שגורמים לאדם להרגיש רגוע יותר. מציאת דרך בריאה להסיח את דעתו משמשת לעתים קרובות כסוג של טיפול ב-PTSD (הפרעת דחק פוסט טראומטית). מי שחוו טראומה עלול להתחיל להשתמש בסמים, אלכוהול או אוכל כדרך מילוט מהרגשות והכאב.

הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) היא הפרעת חרדה המתפתחת לאחר חשיפה לאירוע מפחיד. זה גורם לפלאשבקים ומחשבות חודרניות על האירוע הטראומטי, עוררות יתר והימנעות מדברים ומקומות שמזכירים להם את האירוע.

שני הטיפולים העיקריים ל-PTSD הם פסיכותרפיה ותרופות. המטרה היא לא להיפטר מהזיכרונות אלא לעזור לאנשים להתמודד איתם טוב יותר.

בתחום הרפואי, טיפול בפוסט טראומה הוא אמצעי חשוב לסיוע לחולים להתאושש מאירוע טראומטי. זה יכול להיות אירוע בודד או סדרה של אירועים הכוללים תאונות, אלימות, אסונות טבע ומחלות קשות. הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) היא בעיה נפשית שאנשים רבים שחוו טראומה עשויים להתמודד איתה.

הצורה הנפוצה ביותר של טיפול בפוסט טראומה היא פסיכותרפיה. זה יכול להיעשות באופן אישי, מרחוק או באינטרנט ובדרך כלל נמשך בין 10 ל-20 מפגשים. תרופות כגון תרופות נוגדות דיכאון ואנטי פסיכוטיות עשויות לשמש גם לטיפול ב-PTSD. תרופות אלו יפעלו כדי לווסת את איזון הכימיקלים במוח הפעילים יתר על המידה עקב מתח וחרדה הנגרמים על ידי PTSD. ישנם גם טיפולים משלימים כמו יוגה ודיקור

שתף בפייסבוק
שתף בווטסאפ
שתף במייל
שתף בטלגרם
מאמרים ופוסטים דומים:

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר שלנו