טיפול בקטמין ptsd

קטמין וטיפול בטראומות

במאמר זה, נחקור כיצד ניתן להשתמש בקטמין לטיפול בהפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) ובמצבי בריאות נפשיים אחרים. כמו כן, נדון במגבלות של קטמין כאפשרות טיפולית ובתופעות הלוואי האפשריות.

קטמין הוא חומר הרדמה דיסוציאטיבי המשמש לחסימת קולטני כאב ולגרימת הרדמה. קטמין שימש לטיפול בהפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) בצורה של זריקה.

התרופה אושרה על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) למטרה זו במרץ 2016, מה שהפך אותה לטיפול הראשון ללא אופיואידים ב-PTSD.

מאמינים שהתרופה פועלת על טראומה על ידי חסימת קולטני גלוטמט בחלקים מסוימים של המוח, מה שמונע מזיכרונות להיווצר או להיזכר.

האם טיפול בקטמין באמת עוזר לפוסט טראומטיים?

טיפול בקטמין

השימוש בקטמין לטיפול ב-PTSD הוא נושא שנוי במחלוקת. ישנם ויכוחים רבים שמתמשכים בשאלה האם קטמין הוא טיפול מתאים ל-PTSD.

קטמין הוא חומר הרדמה דיסוציאטיבי המשמש כסם פנאי במשך שנים רבות. זה הוצג לראשונה בשנות ה-60 והוא שימש לטיפול בכאב כרוני, דיכאון ו-PTSD. ניתן לתת קטמין דרך הווריד, תוך שרירית או דרך הפה. השפעת התרופה יכולה להימשך עד שעתיים עם זריקות תוך שריריות ועד שעה אחת עם זריקות תוך ורידי.

ישנם מחקרים רבים שהראו כי קטמין יכול להיות יעיל מאוד בטיפול בכאב כרוני ובדיכאון, אך יש מעט עדויות לגבי מידת היעילות שלו ב-PTSD.

איזה טיפול הוכח כהכי יעיל לפוסט טראומה?

ישנם מספר טיפולים אשר הוכחו כיעילים לפוסט טראומה, כגון טיפול קוגניטיבי התנהגותי, EMDR וטיפול בחשיפה.

הטיפול היעיל ביותר בפוסט טראומה הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי. זהו סוג של פסיכותרפיה שעוזרת לאנשים לשנות את הדרך שבה הם חושבים ומתנהגים כדי להתגבר על הבעיות שלהם.

הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוכח כטיפול היעיל ביותר לפוסט טראומה. זה עוזר לאנשים להתגבר על הבעיות שלהם על ידי שינוי האופן שבו הם חושבים ומתנהגים, מה שיכול לעזור להם להחלים מטראומה מהעבר.

האם קטמין מסוכן לנו כבני אדם?

קטמין היא תרופה המשמשת להרדמה וכסם פנאי. הוא משמש גם לטיפול בדיכאון ומחלות נפש אחרות.

קטמין הוא אחד הסמים המטופלים ביותר בעולם, כאשר אנשים רבים משתמשים בו למטרות פנאי. קטמין יכול להיות ממכר, והוא יכול לגרום לאובדן זיכרון לטווח קצר ולסחרחורת. קטמין יכול גם לגרום להזיות כאשר הוא נלקח במינונים גבוהים, מה שעלול להוביל להחלטות לא רציונליות שעלולות לגרום לנזק פיזי או למוות.

ההשפעות הפסיכואקטיביות של קטמין אינן מוגבלות לאלה שמתעללים בו למטרות פנאי; אנשי מקצוע בתחום הבריאות שעובדים עם קטמין עלולים לחוות תופעות לוואי אלו גם במהלך פגישות טיפול או כאשר הם נחשפים לכמויות גדולות של התרופה בבת אחת.

איך אפשר לקבל טיפול בקטמין בישראל?

הצעד הראשון בקבלת טיפול בקטמין הוא למצוא רופא מורשה שיכול לרשום אותו. כמו כן, יהיה צורך באישור משרד הבריאות לפני שניתן יהיה לרשום אותו.

השלב הבא יהיה מציאת בית חולים פרטי שיש לו את המתקנים הדרושים לטיפול בקטמין.

השלב האחרון בקבלת טיפול בקטמין יכלול התחלת הטיפול עם הרופא שלך וביצוע ההנחיות שלו לגבי כמה טיפולים אתה צריך ביום וכמה זמן אתה צריך להמשיך את הטיפולים.

טיפול בקטמין קיים בישראל. אתה רק צריך למצוא מרפאה שמציעה את הטיפול הזה. אתה יכול לחפש באינטרנט מרפאות קטמין באזור שלך או לבקש מהרופא שלך להמליץ לך על אחת.

שתף בפייסבוק
שתף בווטסאפ
שתף במייל
שתף בטלגרם
מאמרים ופוסטים דומים:

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר שלנו